Opět ve Vysokých Tatrách a na Dunajci

Žáci třetích ročníků vyrazili i letos na sportovní kurz na Dunajec a do Vysokých Tater. První den si vodáci vyzkoušeli základy ovládání lodě, seznámili se s řekou a zákonitostmi proudu. Pěší turisté vyrazili na Tri Koruny a z vyhlídky na skalním ostrohu mohli pozorovat prielom Dunajca. Počasí na to bylo perfektní, modrá obloha bez mráčku. Další dny se počasí vůbec nezměnilo, a tak vodácká i VHT část kurzu si užívala kýčovitých výhledů a opalovala se během plavby či pochodu. Druhý den jsme vyrazili na Rysy (2501 m n. m.), které jsou nejvyšší horou Polska a jak někdo říká, vrchol s nejkrásnějšími rozhledy. Cesta ze Štrbského plesa probíhala v poklidu a ani krátké řetězy turisty nerozhodily. Chata pod Rysmi se stala základním táborem před útokem na vrchol. Litovali jsme jen, že musíme vyrazit zpět a nemůžeme si déle užívat krásného dne. Vodáci si vyzkoušeli horní tok Dunajce a mohli si užívat krásy Pieninského národního parku. Odpoledne vodáci změnili vodu a zamířili do termálních lázní. Třetí den na turisty čekalo Priečne sedlo, nejtěžší trasa kurzu. Počasí opět nezklamalo a modrá obloha nás provázela po celý den. První část trasy vedla z Hrebienku přes Zamkovskeho chatu. Ta je v současné době v rekonstrukci a jsme zvědaví, jak bude vypadat příští rok. Následovaly serpentýny na Téryho chatu. Zde jsme poznali, že letošní obsazení kurzu je fyzicky i morálně neobvykle na výši. Žáci perfektně zvládali tempo a tak jsme mohli s klidem vyrazit do sedla. Přechod Priečneho sedla je úžasný zážitek, který se snad nikdy neomrzí. Všichni vyšplhali po skalní stěně a řetězech a čekala nás poslední zastávka, Zbojnická chata. Pár kamzíků nám zpříjemnilo sestup a po 9 hodinách všichni unaveni, ale spokojeni, nasedli zpátky do autobusu. Vodáci si vyzkoušeli celodenní vodu při sjíždění obou úseků Dunajce. Poslední den turisti zdolali Bystré sedlo. Tato kratší, ale výhledy a kombinací terénů bohatá trasa umožňuje vyzkoušet vše, co Vysoké Tatry nabízí – řetězy, plesa, kamenné pole, vodopád i výhledy do údolí. Večer jsme zakončili u ohně, kde jsme opékali klobásy, hrálo se na kytaru a zpívalo. Prostě dokonalý kurz s dokonalým počasím a dokonalými účastníky.